Κυριακή 4 Ιουλίου 2021

TA ΠΑΝΤΡΟΛΟΓΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΗΡΑΣ. ΘΕΑΤΡΙΚΟ

 


TA ΠΑΝΤΡΟΛΟΓΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΗΡΑΣ.

 

ΠΟΙΗΜΑ.

 

Ήρθε και αυτή η αποκριά

εν μέσω μνημονίων

κέφι χαρά ξεφάντωμα

στην θέση των δακρύων.

Έγινε το γέλιο αντίδωρο

και η αγάπη μέλι

γυναίκες άντρες και παιδιά

σε τούτη την αποκριά

να κάψουμε της θλίψης το μπακαλοδευτέρι.

Ακόμα και τους θεούς

εννείοται

κτυπά η συμφορά

κοίτα την ΉΡΑ που τόσα πέρασε!

Αντέχει μια χαρά.

Ήρθε και αυτή η αποκριά

εν μέσω του Χειμώνος

να γίνουμε όλοι μια αγκαλιά

κανείς μη μείνει μοναχός

κανείς μη μείνει μόνος.

 

Ακούγεται το τραγούδι ηχογραφημένο

 

Ένα μύθο θα σας πω

Που έγινε εκεί ψηλά

Ένα μύθο θα σας πω

Για του Δία τα καλά.

Ήταν λέμε μια φορά

Η Ηρούλα κοπελλιά

Και βολτάριζε εκεί

Μες στις Όχης τις πλαγιές

Και όπως ήτανε Θεά

Ζούσε πάντα με χαρές.

Πήρε την μορφή πουλιού

Ο Δίας και πλησίασε δειλά

Και εκεινή επί τούτου

Άνοιξε την αγκαλιά

Τότε ο Δίας φοβερός

Έγινε άντρας ντροφαντός

Και η Ήρα φοβισμένη

Μην της μείνει η ρετσινιά

Τούπε το στεφάνι πρώτα

Αλλιώς δεν έχει αγάπες και φιλιά.

Πάνω εκεί ψηλά στην Όχη

Έγινε ο γάμος των Θεών

Και στους καλεσμένους ήταν

Μέχρι και ο φοβερός ο Θώρ.

 

 

Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ

Καλώς ήρθατε απόψε

Καλώς σας βρήκα.

Με φωνάξαν επειγόντως

Και χωρίς αναβολή

Να τα παρατήσω όλα

 Στην Αραβική Βουλή.

Είχα πάει για υποθέσεις

Και να φέρω επενδύσεις

Ίσως λίγο τουρισμό

Και είπα κάπως αναλόγως

Επισήμως να ντυθώ.

 

Τι να πω

Θα παντρέψω εγώ τον Δία

Βρίσκομαι σε πανικό

Πως θα αγγίξω τον Θεό

Πως θα αντικρύσω την Θεά

Φοβάμαι και απ τον φόβο μου

Μη μου φύγει και καμιά.

Είμαι ένας θνητός

Άνθρωπος απλός

Για δέκα ψήφους πιο πολλούς

Παντρεύω ακόμα και θεούς.

Ψυχραιμία Θεοδώση

Λέω μέσα μου βεβαίως

Μη με δούνε οι Θεοί

Φοβιτσιάρη και δειλό

Όμως ούτε και οι θνητοί

Κάνει να το δουν αυτό.

 

Μεγάλε Θεέ

Θεά μου,

Ήρθε η ώρα για τους όρκους σας ξανά

Όλοι εδώ περιμένουμε, θεοί, θνητοί

Ακόμα και παιδιά.

 

ΔΙΑΣ

Αγαπημένη Ήρα,

ζήσαμε μαζί 

χιλιάδες χρόνια 

και ορκίζομαι αβλεπί

ότι θα ζήσουμε μαζί

όσο φωλιές κάνουν 

την Άνοιξη τα χελιδόνια.

 

ΗΡΑ

Υπόσχεσαι την πίστη σου?

Την θέρμη?

Την αγάπη?

 Υπόσχεσαι πως ξανά

αλλού,

δεν θα ξανακοιτάξεις

και αγάπες αδιάφορες 

αλλού και αλλού  θα τάζεις?

 

ΔΙΑΣ

Μα τι λόγια είναι αυτά, 

ετούτη εδώ την ώρα,

μπροστά σε όλους τους θνητούς 

PLEASE ! Στον γάμο εμπρός, προχώρα!

Υπόσχομαι πως θα σε τιμώ

μα ίσως λιγουλάκι

το μάτι πότε πότε

να ξεφεύγει και λιγάκι!

 

ΗΡΑ

Mα δου είπα και επιμένω

αγάπη μου γλυκιά

θέλω τον σύζηγο πιστό

να μη με απατά.

 

ΔΙΑΣ

Πως τολμάς!

Μπροστά σε όλη την συνοδεία

τους θνητούς

και τα παιδιά ακόμα!

Να το ξέρεις!

Με έχεις κάνει χώμα!

 

ΗΡΑ

Εκεί ψηλά,

 στης Όχης τις πλαγιές,

δεν θα ξανακλάψω μοναχή

για της απιστίας σου 

το πικρό φιλί!

Θα γίνω εγώ μοντέρνα Θεά,

που όλους τους στόχους της τους κατακτά!

Της Εστίας Θεά με λένε,

αλλά αφού το κέρατο πάει σύννεφο

από έναν καραγκιόζη

θα αλλάξω και γω βιολί 

και θα βάλω λίγη γνώση.

 

ΔΙΑΣ

Τι εννοείς Θεά μου?

Δεν θα γίνει ο γάμος μας ξανά?

Τους όρκους δεν θα πούμε?

Δεν θα φάμε και δεν πιούμε?

 Δεν θα χορέψουμε μαζί με όλους τους θνητούς?

Ο τραχανάς που βράζεται

κάτω στην παραλία

θα σκορπιστεί αναίτια

στην θάλασσα την κρύα?

 

ΗΡΑ

Ο νου σου εκεί. στο φαγητό,

στα λόγια των ανθρώπων,

αλλά δεν έχεις καταλάβει γιατί 

σου γύρισαν την πλάτη.

και ούτε σπονδές

ούτε θυσίες έχεις πια,

παρά στα καρναβάλια σε έχουν βασιλιά!

 

ΔΙΑΣ

Πως με πληγώνεις! Μη ρωτάς!

Μα και με θυμώνεις!

Έχω τον κεραυνό στον φορτιστή

αλλιώς δεν μου γλυτώνεις!

 

ΗΡΑ

Σιγά! Σε φοβηθήκαμε!

Για άλλαξε πλευρό,

και μη μου ζαλίζεις άλλο το μυαλό!

 

ΔΙΑΣ

Εντάξει λοιπόν!

Υπόσχομαι εδώ μπροστά

στον κόσμο όλο 

Ότι είσαι η μοναδική θεά

στην θεική μου κλίνη

και αν σ αρνηθώ αγάπη μου

κεραυνός για κεραυνό να μην μου μείνει!

 

ΗΡΑ

Και όταν μεταμφιέζεσαι 

σε ζώο? Πουλί? Χορτάρι?

Και τότε πιστός θα είσαι, η θα κάνεις τo ζαγάρι?

 

ΔΙΑΣ

Και τότε πιστός!

Και πάντα στους αιώνες!

 

ΗΡΑ

Ε, τότε σε παντρεύομαι

χωρίς άλλη κουβέντα

και πάμε σιγά σιγά

γιατί

από το κρύο

θα χρειαστούμε μια κουβέρτα.

 

ΔΗΜΑΡΧΟΣ.

 

Να Ζήσετε

Χωρίς παρασπονδίες

Μόνο σπονδές

Και χρήσιμες θυσίες.

 

Και αν οι άνθρωποι

Τα χρόνια αυτά

Σας έχουνε γραμμένους

Ρίξε ένα κεραυνό

Και θα τους δεις χεσμένους.

 

Ευχαριστώ για την τιμή

Και μια πληροφορία

Θα παραμείνω δήμαρχος

Καμιά δεκαετία.

 

Και τώρα

Ο ΧΟΡΟΣ

Και πρώτα το ζευγάρι

Και όποιος μπορεί

Ας κουνηθεί,

Με την δική του χάρη.

 

ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΜΑΚΑΡΕΝΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Please, tell me something! It would be of a great help!

Αγγλικά ποιηματάκια για παιδιά. "Οι εποχές και παιδική ζωή."

  Welcome Welcome welcome Welcome to our celebration It’s our manifestation It’s not a demonstration Just a clarification Of wha...